Časové rozvržení je pouze orientační a přizpůsobuje se věku, potřebám dětí a konkrétnímu dennímu programu školy.
„Přijďte se k nám podívat, jste vítáni“.
Scházení dětí, ranní hry a činnosti od 6:15 hod
Děti si volí samostatné nebo společné činnosti z nabídky aktivit, které souvisí s aktuálním třídním vzdělávacím plánem nebo dle jejich zájmu v centrech aktivit.
- Činnost dělají děti bez přímého vedení učitelkou – samostatně.
- Činnost je založena na spolupráci dětí.
- Činnost dětem umožňuje volit vlastní postup, samy objevují jednotlivé kroky řešení úkolu.
- K činnosti si děti samy volí pomůcky, materiály. Vše potřebné si přichystají i uklidí. Učitel má roli průvodce, dětem je oporou.
Ranní kroužek, pohybová a logopedická rozcvička od 8:15 hod.
• Vítáme den - třídní rituál (docházka, název dne, měsíce, roční období, vyznačení počasí), společné sdílení zážitků, básničky, jazykové cviky, plánování, diskuse.
• Cvičení - chůze, běh, poskoky, cvičení, zdravotní cviky, aktivity s náčiním, pohybové hry, relaxace.
Tvořivé činnosti od 8:50 hod.
• Pokračování v řízených nebo spontánních činnostech dětí (skupinové, v centrech aktivit, frontální), reflexe.
Hygiena, svačina od 8:30 hod.
Pobyt venku od 9:30 hod.
• Vycházka nebo pohybové aktivity a hry na zahradě, tvoření z přírodnin, environmentální vzdělávání.
Hygiena, oběd od 11:30 hod.
Odpočinek od 12:10 hod.
• Četba pohádek, prohlížení časopisů, klidné činnosti dětí, které nespí, zájmové kroužky – angličtina, předškolák, flétna, keramika, tvoření.
Hygiena, svačina od 14:15 hod.
Zájmové činnosti, rozcházení dětí od 14:30 hod.
• Odpolední řízené nebo spontánní hry dětí ve třídě nebo na zahradě.
Nechť si duben sebelepší bývá, ovčákovi hůl přec jen se zasněžívá.
Když dubnový vítr do stodoly fučí, po žních díru nenajde.